Become a donor !

Dinsdag, 9 januari 2018,

Na een moeilijk en emotioneel gesprek deze ochtend met het behandelende team van mijn vader, voel ik mijn innerlijke onrust door gans mijn lichaam gieren.
De ganse situatie met hem is als een spiegel...alleen staat hij een dikke dertig jaar verder in zijn leven. De keuzes zijn zeer moeilijk en wegen zeer zwaar op de ganse familie.
Ik voel alsof de ziekte die ons treft me dubbel straft. Ik wil en zal het niet opgeven tegen deze ziekte want als oudste zoon, grote broer en nonkel wil ik voor mijn andere "gemuteerde" familieleden een voorbeeld zijn dat je wèl een toekomst kan hebben !

Een tijdje geleden ben ik in de pen gekropen. Iets dat ik normaal niet zomaar zou doen. Als resultaat heb ik een artikeltje gemaakt om de aandacht te trekken op donorregistratie.
Het is wel maar voor twee plaatselijke krantjes maar toch zijn dit zeker een tien gemeenten uit de buurt. Hiermee bereik ik hopelijk een heleboel mensen om eens stil te staan bij je registratie als donor.


Wat ik ook heb gedaan is twee brieven geschreven met een voorstel om donorregistratie te vergemakkelijken. Deze brieven zijn geschreven tav. de ministers van volksgezondheid en van binnenlandse zaken. Om het kort te houden zou ik dit willen laten gebeuren bij het vernieuwen van je identiteitskaart. Je komt hiervoor toch automatisch tweemaal op het stadhuis of gemeentehuis vandaar.
Deze brieven zijn nu toch al even weg en ik heb er spijtig genoeg nog geen antwoord op gehad. De ministers zullen het wat te druk hebben en ja, het was kerstvakantie ....

Met het effectief zien van mijn kleine actie voor donorregistratie kan ik weer een beetje rust vinden en krijg ik het gevoel van actief mee te werken aan iets groter. Ik ga zeker nog een paar dagen bezig zijn met iedereen te beantwoorden en zo weer nieuwe dingen te ontdekken op die sociale media en zo ben ik weer "even" niet aan het stressen ......

Ik wil alvast de mensen van het lokale krantje " 't Periodiekske " en " De Passant ! " bedanken om toch de moeite te nemen om mijn artikeltje te publiceren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wachten .... nu al 280 dagen ....

Christmas...the most beautiful gift....