LEGO - Time

Gisteren na de kinè, heb ik me wat geforceerd bij het koken, en las ik vandaag een rustige dag in.
Mijn borstkas/middenrif moet ik geforceerd hebben na het heffen van een ovenschotel in de oven. Belachelijk, het lijkt zo'n licht gewicht maar onze oven staat op hoogte en ik moet de schotel erin heffen wat dus blijkbaar nog ni zo vlot gaat.
Ik voelde gisterenavond de "pijn" goed en ben hierdoor pas laat in't slaap gevallen. Men had het vorige week nog wel gezegd om nog niet teveel te heffen en te tillen....maar ja, een goeie dag en je denkt OK, da kan ook nog wel....ni dus !

In de loop van de ochtend zijn mijn neefjes, de kinderen van mijn zus, even op bezoek geweest.
Ze hadden gisteren op een Lego-tentoonstelling een bouwdoos gekregen en deze was nog net iets te moeilijk om in elkaar te zetten. De logische vraag volgde ..... of ik wou helpen ?
Natuurlijk wil ik helpen .... wat zit ik heel de dag anders te doen !

In de namiddag stond hij hier met een schoendoosje vol blokjes en een boekje met plannetjes.
Het was inderdaad nog een te moeilijk stuk dat hij toch maar van mijn broer had weten los te krijgen.
Samen hebben we de stapjes gevolgd en na een uurtje was zijn "space-kanon" van de slechten af !

Lego, ook dat was mijn speelgoed vroeger ! Ik had er dozen vol van en bouwde boten,vliegtuigen en al het andere oorlogsmateriaal, want ik leefde constant in "oorlog" met de Playmobil van mijn broer...
We hadden zelfs een grens, met overgang en al ....
Gek, hoe dat Lego en Playmobil nu veranderd zijn en meedrijven op de populaire zaken van Cars tot Star Wars enz.....
Ook de blokjes van nu, zijn er waar ik alleen kon van dromen ! Ik had enkel de basisvormen en nu heb je alle mogelijke kleine en grote vleugels,randjes,lichtjes,bandjes,..... echt zot !

Tijdens het bouwen keek mijn neefje af en toe naar mijn batterijen voor mijn steunhart. Moet best raar zijn voor zo'n kleine. In een flash dacht ik aan de erfelijkheid van mijn Lamine A/C genmutatie.... Mijn zus heeft de mutatie en het zijn haar kinderen.... We weten nog niet of ze de mutatie ook hebben maar ik ga ervan uit van niet !
Ook ga ik ervan uit dat moest het toch zo zijn, de wetenschap zo ver zal zijn, dat zij niet mijn parcours zullen moeten afleggen maar eerder een "short cut" kunnen pakken om het op te lossen !

Vandaag ook sinds lange tijd mijn vader gehoord. We hebben getelefoneerd daar hij nu in het ziekenhuis ligt met een zware bronchitis / longontsteking. Ook hij heeft hartfalen doch dit is op latere leeftijd echt losgebroken en het is de pas de laatste jaren echt slecht beginnen gaan.
Mijn vader is 70-jaar en zeer hard verzwakt na enkele zware ablaties. Tijdens het herstel van èèn van de ablaties heeft hij ook een kleine beroerte gehad wat hem af en toe zwaar parten speelt op gebied van motoriek en spraak.
De infectie nu had hem helemaal onderuit gehaald maar het goede nieuws is nu dat de antibiotica blijkbaar haar werk doet en hij terug beter en beter wordt.
Ik heb hem omwille van infectiegevaar al even niet gezien maar ik verwacht een sterk verouderde vader te gaan zien, .... wanneer ik hem opnieuw kan zien.










Reacties

Populaire posts van deze blog

Wachten .... nu al 280 dagen ....

Become a donor !

Christmas...the most beautiful gift....