Antibiotica ....

Vrijdag 16 Februari 2018,

sinds 30 januari slik ik nu mijn antibiotica vier keer per dag .... na de vorige ziekenhuisopname kreeg ik twee dagen na het verlaten van het ziekenhuis weer het gevoel van ontsteking aan de kabelpoort van mijn Lvad.
De wonde ( gaatje in mijn buik met kabel ) voelde weer alsof er een wasspeld op geknepen zat en rond de wonde was mijn huid weer rood aan het worden. De wonde is ook steeds vuil, en rond de rode plek voelde het wat warmer aan.

Ik heb zoals het hoort maar onmiddellijk contact gehad met de Lvad-coördinatoren van het UZ Leuven, en jawel, al snel had ik feedback. Bloed en hemoculturen laten nemen en wederom antibiotica opstarten  .... de derde maal dat ik met zo'n infectie of het begin ervan zit ... ik begin ervoor te vrezen dat ze "chronisch" zal blijven en ik dus voor goed aan deze of andere antibiotica zal hangen .... nu moet ik in ieder geval al een maand antibiotica slikken tot na de volgende controle op 21 februari.


Het ambetante is dat door deze antibiotica het eten weer een stuk minder gaat ... ik heb al zo'n last met op gewicht te blijven, of beter om niet steeds af te vallen ! Ik heb dagen dat ik veel last heb van krampen en een slecht gevoel heb in de buikstreek en door de antibiotica worden deze ongemakken alleen maar versterkt.
Alle tips van vroeger ivm. het eten van yoghurt enz... helpen al lang niet meer. 
Mijn darmflora, als deze nog moest bestaan, heeft niets meer aan die yoghurt .... de hoeveelheid pillen is volgens mij te groot om dat met yoghurt op te lossen.

De wonde van de kabelpoort blijft of wordt deze keer ook echt niet zo proper. Het gaat op en af en dit versterkt mijn gevoel/vrees rond het chronisch zijn van de infectie. Ook worden de bacteriën misschien slimmer en resistenter .... 

Het rijtje pillen dat ik elke dag slik staat nu op 15 stuks zonder een "pilleke" voor de koppijn meegeteld .... Ik hoop dat mijn bijdrage aan de pharma-industrie iets bijbrengt !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Wachten .... nu al 280 dagen ....

Become a donor !

Christmas...the most beautiful gift....