Antwoord op mijn mail aan Maggie De Block !

Vrijdag 2 februari 2018,

jullie weten al een tijdje, dat ik mijn best doen om ervoor te zorgen dat er meer mensen in dit land zich laten registreren om orgaandonor te zijn.
Dit lukt me "aardig" rondom mijzelf. En ik kan alleen maar hopen dat er via mijn inspanningen ook mensen verder van mij af dit laten doen.

Zo had ik ook een voorstel naar de minister van volksgezondheid, Maggie De Block, gestuurd.
Ook aan de minister van binnenlandse zaken, Jan Jambon, heb ik hetzelfde voorstel gestuurd daar mijn voorstel met onze identiteitskaarten te maken heeft.

Ik had van hen nog niets mogen ontvangen en eerlijk gezegd, verwachtte ik geen reactie terug.
Maar kijk plots een mail van de "cel contact met de burger" van Maggie De Block ! Ik mag hopen dat mijn voorstel gelezen is en dat de juiste (bekwame) medewerkers dit ook bekijken met de nodige aandacht.

Mijn voorstel is trouwens heel simpel. Als Belgisch burger moet je om de x-aantal jaren je paspoort laten vernieuwen.
Hiervoor wordt je opgeroepen door de gemeente/stad waar je woont. Als daar al eens een zinnetje mee opstond dat je vraagt om over registratie van orgaandonor na te denken, dan kan bij het eerste contact op je gemeentehuis, stadhuis of districtshuis je gevraagd worden om de nodige papieren in te vullen.
Bij het afhalen van je nieuw paspoort kan dan je registratie officieel worden.
Zo kan geen enkele Belg meer zeggen dat hij niet gevraagd is om eens over orgaandonatie na te denken ! 

Nu hoop ik nog op een reactie uit de hoek van de minister van binnenlandse zaken, Jan Jambon.

Ik kan niet veel doen "tegen" mijn ziekte .... die is er en zal niet verdwijnen tot na mijn transplantatie en deze zal dan nog zijn weerslag hebben in het verdere verloop van mijn leven.
Maar ik kan er wel mee voor zorgen dat de mensen die moeten wachten op een orgaan 
misschien iets minder lang moeten wachten .... want geloof mij er is niets zo moeilijk als wachten op je tweede kans ! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wachten .... nu al 280 dagen ....

Become a donor !

Christmas...the most beautiful gift....