Eerste raceweekend ..... er toch een beetje bij !

Maandag 9 april 2018,

Dat ik voor al mijn grote problemen mee deel uitmaakte van een raceteam heb ik misschien nog niet zo verteld.
ik ben zot van auto's en autoracen in het algemeen. Ik ben een aantal jaren beginnen werken op een bedrijf dat banden heeft in de autosport en zo ben ik eigenlijk in een "echt raceteam" beland en heb er reeds vele mooie momenten mee mogen beleven.
Ook heb ik in dat race-wereldje, wat in België een klein wereldje is , al veel leuke en toffe mensen ontmoet. van piloten tot mechaniekers, teammanagers, organisatoren, fotografen, perslui enz. ....

Dit weekend startte de eerste race van het 'Belcar Endurance 2018' en dit te Zolder. Normaal zou ik zeker gaan kijken en iedereen eens een "goeiendag" gaan zeggen. Maar het kwam dit weekend allemaal even niet uit.
Ik wil ten eerste al niet alleen naar daar en ik ben beperkt in tijd omdat ik nogal vlug in mijn reserve zit tegenwoordig en ik moeilijker recupureer na inspanningen ....
Alles is stabiel en alles gaat wel maar ik let toch goed op en heb ondertussen al lang door dat er geen "S" meer op mijn borst staat .....

Dit weekend was er ook met de familie afgesproken en als er iets is wat je leert bij het chronisch ziek zijn dan is het wel dat je familie oh zo belangrijk is. Zij zorgen voor je ten allen tijden.
Dus ik moest echt kiezen wat ik zou doen .... een zeer moeilijke keuze want de hobby, de autosport zou vroeger altijd de bovenhand hebben gehaald en daar werd vroeger zelfs rekening mee gehouden.

Maar gelukkig is er tegenwoordig het internet en kan je er dus vanop afstand bijna letterlijk bij zijn.
Ik heb mijn team en de races op Zolder dit weekend, vanop de voet kunnen volgen. Al mis je zo alleen achter je pc-ke wel de opwinding van het moment, de mensen rond je, het lachen, het zenuwachtig zijn, de vreugde bij een mooie tijd of overwinning.

Mijn team, Deldiche Racing by JDC-Events, heeft sinds dit jaar ook een nieuwe raceauto, dus was het dubbel zo spannend om met een nieuwe auto aan een seizoen te beginnen. Je weet nog niet hoe de wagen zich gaat gedragen, hoe de piloten ermee zullen om gaan, wat zal de zwakste plek zijn van de wagen enz., enz,.....
Toch heeft het team de poleposition kunnen pakken op zaterdag, de eerste startplek voor de race op zondag.



Op zondagochtend kreeg ik plots een berichtje binnen van een foto van de auto, met daarop een sticker, een sticker voor mij .... een sticker, zoiets stoms maar zo'n groot gebaar naar mij toe.
Emotioneel en een heel speciaal gevoel, dat men dit doet en ze zo een teken geven dat je erbij hoort.



Ook de mensen van het Aqua Protect Racing Team hebben de sticker aangebracht. 
Met de actie zijn beide teams ook in de aandacht gekomen van www.autosport.be https://www.autosport.be/news/aqua-protect-racing-en-deldiche-racing-steunen-orgaandonatie.html, en die mensen hebben even kort bericht over de actie. 

Wat me ook echt deugd doet is dat de vzw, Reborntobealive duidelijk wordt vernoemt. Deze werkt aan de registratie van orgaandonatie. Een registratie die nog steeds geen evidentie is. En nog steeds van de burger een inspanning vraagt om je te laten registreren als donor.

Wat deze actie betekend van je vrienden, "racefamilie" is moeilijk te beschrijven ..... ik kan er alleen maar heel veel "Dank U 's" voor geven .... 
Ook mijn familie is de actie zeer dankbaar .... ze weten dat ik er maar al te graag geen minuut van de actie zou willen missen maar dat ik nu moet kijken waaraan ik mijn energie geef .... een beetje zoals ik steeds zeg : ik ben bezig aan mijn eigen "endurance race" en ik moet ze hoe dan ook uitrijden ....

Vandaag heb ik ook mooi nieuws mogen ontvangen rond mijn actie tot registratie als orgaandonor in de stad Mortsel, ook daar beweegt echt heel veel ! Ik kom er zeker volgende week op terug.

Ik geef het niet op ik ga voor "mijn" race en wil hierbij de vele andere wachtenden mee laten profiteren !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Wachten .... nu al 280 dagen ....

Become a donor !

Christmas...the most beautiful gift....