In het "Stadsmagazine M" van Mortsel.....

weekend 21 & 22 april 2108,

Deze zaterdag ochtend trof ik in onze brievenbus het Stadsmagazine "M" nr. 3, van de stad Mortsel aan.  Ik ben eerder door Mortsel gecontacteerd om in dit magazine een interview te geven ter ondersteuning van hun nieuw beleid rond registratie van orgaandonatie.
Misschien heb ik dit beleid wel een beetje beïnvloed want na een artikel in een lokaal krantje en een mailtje aan de burgemeester is er toch wel wat veranderd.



In Mortsel, hoef je nu geen afspraak meer te maken om je te laten registreren. Dit op zich is al zeer goed nieuws, een afspraak maken op het gemeentehuis is voor vele een heel gedoe en daarbij komt nog eens het wachten daar .... ook is er me verteld dat de medewerkers je tijdens het afhandelen van andere zaken ook de vraag zullen stellen of je geïnteresseerd bent in orgaandonatie en of je dit in èèn keer dan wil laten registreren.
Deze extra vraag vergt een extra inspanning van de medewerkers op de administratieve diensten van de stad maar wat er misschien ooit tegenover staat is misschien die tweede kans die iemand krijgt.

Men heeft er ook duidelijk bij vermeld dat je op deze moment je nog steeds moet registreren .... de plenaire Kamer mag dan wel alles hebben goedgekeurd rond de vereenvoudiging van registratie maar dit is in praktijk nog steeds niet in werking. Dit zou naar mijn mening nog net iets meer in de media moeten komen omdat we op deze manier de mensen bereiken die wachten op bv. een elektronische registratie.

Ik wil via deze weg Mortsel nog eens bedanken om dit zo aan te pakken. Ik hoop dat alle inwoners van Mortsel dit ook oppikken en er zo eens wordt nagedacht over orgaandonatie. Ook hoop ik dat alle mensen die zeggen dat : "ze alles mogen hebben", ook daadwerkelijk hun registratie in orde hebben of brengen .... Ik èn alle andere op de wachtlijsten voor een orgaan (lees een nieuwe kans) danken jullie.

Het zien van mijn inspanningen om registratie te "promoten" zal ik maar zeggen geeft me die extra energie om het ondraaglijke wachten door te komen.
Met het warmere weer van de afgelopen dagen voel ik toch weer goed dat het op en af gaat ... soms kan je relatief goed de dag door komen en soms heb je geen "fut", echt geen energie om iets te doen.

Ik ben wel met "van alles" leuk bezig, of beter ik zoek "van alles leuk" om me bezig te houden maar ook is er soms voor die leuke bezigheden niet veel fut of beter niet veel energie. Je hoofd wil wel maar je lichaam komt niet echt mee. Het is als of je in een slow-modus zit met je lijf terwijl je met je hoofd in een overdrive zit ....












Reacties

Populaire posts van deze blog

Wachten .... nu al 280 dagen ....

Become a donor !

Christmas...the most beautiful gift....